Dyr. G.Targosz

Prezes D.Kaleta

Chór Ewangelicki z Dębowca powstał 19 stycznia 2007 roku, kiedy to na spotkanie przyszło kilka osób, które nie ukrywały przerażenia (co się będzie działo). Weszliśmy do kościoła gdzie przy organach na pawlaczy odbyła się pierwsza próba. Chociaż styczeń nie rozpieszczał ciepłem, nam wszystkim było gorąco ze strachu przed przesłuchaniem przez p. dyrygent. Tak rozpoczęliśmy karierę chórzystów. Pierwsze próby były ciężkie, a to patrz na tekst, to na nuty, a to na dyrygentkę. Wydawało się, że trzeba mieć troje par oczu . Wałkowaliśmy pieśń „Wiedź mnie zbawco". Głosy męskie (aż dwa) nie zawsze razem mogli być na próbie. Z powodu wyjazdów Adama do Warszawy zostawałem sam jeden na próbie wśród licznej grupy pań - jak ich prześpiewać? Z czasem zaczęło się układać, próby z piątku przełożyliśmy na wtorek. Pieśni zaczęły układać się w całość i coś wychodzić. Nadeszła pora sprawdzianu: Wielkanoc - nogi się trzęsą, oczy latają, pełny kościół - a to z czwartej ławki patrzy sąsiadka, obok w kolejnej koledzy z pracy, a na pawlaczy synowie, okropne wrażenie. Myślę i w duchu się modlę: BOŻE POMÓŻ - odrzuć ode mnie stres i i tremę. Pieśń: „ W ciemnej nocy"- poszło, „Radość pienia" - poszło (może trochę gorzej). Zaśpiewane co za ulga - BOŻE DZIĘKI. Myślę, że nie tylko to moje wrażenia. Następnym wyzwaniem był Jesienny Zjazd Chórów 2007 w Istebnej. Pojechaliśmy już w 15-sto osobowym składzie: Gabriela Targosz - dyrygent, Bożena Żur- prezes chóru, członkowie: Jolanta Kluz, Krystyna sojka, Lidia Pastucha, Danusia Kłoda, Mariola Cieślar, Anna Kubala, Ilona Kubala, Marzena Glac, Bogusia Czyż, Natalia Górniok, Ewa Kaleta, Adam Pastucha, Andrzej Małysz. Wykonaliśmy 2 pieśni „ Jezus najwyższej godzien chwały" oraz „ Wywyższamy Cię", z akompaniamentem organ i fletu bocznego. Koncert ten bardzo nas podbudował na duchu, uwierzyliśmy w siebie stając w konkury z innymi doświadczonymi chórami. Jako beniaminki pokazaliśmy, że mimo nielicznego składu można śpiewać na Chwałę Bogu. Następny rok 2008 to Zjazd Chórów Diecezji Cieszyńskiej w kościele Jezusowym w Cieszynie 20.04.2008r. W dniach 21-22 czerwca zorganizowaliśmy wycieczkę do Zgierza gdzie daliśmy koncert w kościele Ewangelickim p.w. Dwunastu Apostołów Jezusa Chrystusa" w Ozorkowie oraz w kościele w Zgierzu . Pieśniami: „ Będę śpiewał Tobie", „ Przyjaciel", „Wywyższamy Cię", „ w Tobie jest światło", „Królestwa Bożego" upiększyliśmy tamtejsze nabożeństwa wraz z chórem ze Zgierza. W 2008 roku chór wzbogacił się o nowe głosy: Karolinę Kubicius, Janinę Boruta, Bogusię Szczurek, Agnieszkę Pietras, Wandę Kubicius, oraz głosy męskie: Maksymiliana Targosz, Piotra Cieślar, Daniel Kaleta, Jurek Pastucha, zaś na gitarze gościnnie grał Grzesiek Lankocz. Odbył się też koncert charytatywny na rzecz dzieci z Burkina Faso w Afryce w kościele św. Trójcy w Skoczowie dnia 28.11.2008 na który zostaliśmy zaproszeni „ Łaska Pana" nasza pieśń. W 2008 roku prezesem chóru został Andrzej Małysz. Czas szybko biegnie, jesteśmy na zjeździe Chórów w Cieszynie 26.04.2009, a tuż po wyjazd 30- 31.05 w okolice Dolnego Śląska, aby zwiedzić kościoły POKOJU min. Jawor,(bliźniak w Świdnicy) Karpacz (kościółek Wang), jelenia Góra, Wałbrzych. W Wałbrzychu koncertowaliśmy Min. „Święty, święty", „ Abba Ojcze", Gdzie głosami wsparli nas: Konrad Górniok, Bogusław Glac oraz Panie Emilia Kubala, Helena Polok oraz najmłodsza członkini chóru malutka Oliwia córka dyrygentki. Jesienią tradycyjny Zjazd chórów w Cieszynie. Trochę luzu i rok 2010 i 54 Diecezjalny Przegląd Twórczości Chóralnej Cieszyn 25 kwiecień 2010. W czerwcu 16-tego udział w 60 rocznicy urodzin bpa. Pawła Aneweilera, a w sierpniu wycieczka na Mazury do parafi w Mikołajkach, służąc pieśnią w Domu Opieki Arka, na nabożeństwie w Ukcie, Mikołajkach oraz na Tygodniu Ewangelizacyjnym w Mrągowie. Wracając do domu odwiedziliśmy dom opieki Tabita w Konstancinie pod Warszawą umilając parę chwil podopiecznym- naszymi pieśniami. W wycieczce tej wzięła udział liczna grupa parafian z Dębowca i okolic. W grudniu tego roku chór uczestniczył w koncercie charytatywnym „OKAŻ SERCE" na rzecz chorej Karolinki w Goleszowie. Pieśnią „Nie lękajcie się" poruszyliśmy wiele serc. Do chórowej rodziny dołączyli: Klaudia Kubala, Anita Ciupka, Urszula Ciupka, Bartek Szczurek, Zdzisław Marek. Jak bywa w życiu codziennym, tak że i w naszym chórze jedni rezygnują inni przychodzą i tym oto sposobem stanowimy grupę 27 osobową, która latem 2011r wyjechała na Lubelszczyznę. W okolicach Gór Pieprzowych i chmary komarów, atmosfera była wspaniała, mogliśmy służyć pieśnią podczas nabożeństwa w Lublinie przy wspierająca nas grupie fanów(Zborownicy) z Dębowca. 17 Lipca 2011 wraz z bp. Jerzym Samcem, bp. Pawłem Anweilerem i proboszczem Adamem Podżorskim- poświęciliśmy nowy Dom Zborowy w Dębowcu, chwaląc Boga pieśniami za wszelkie błogosławieństwa. Dębowiecki chór zapisuje w pamięci występ w MEGA CHÓRZE „PRO-CHRIST 2008" w Katowicach W naszej 5-cio letniej karierze, chwaliliśmy Boga na koncertach kolęd i pasyjnych w Dębowcu, w Skoczowie kościele św TRÓJCY, koncertach ekumenicznych, jak i okolicznościowych. Odwiedziliśmy kościoły w naszej Diecezji biorąc udział w nabożeństwach z okazji pamiętniki poświecenia min.: Simoradz, Pierściec, Górki Wielkie, Ustroń Dobka, Bładnice, Zamarski, Krasna, Gumna, Kozakowice, Dzięgielów. Odwiedziliśmy byłego wikariusza Parafi Skoczów ksJana Kurko, śpiewaliśmy na nabożeństwie w Bytowiu-Miechowicach, gdzie obecnie jest proboszczem. Opiekę nad nami Sprawował do 2009 Ks.Adam Podżorski. Od 2009 do sierpnia 2011 był ks.Eneasz Kowalski, zaś od września opiekę nad chórem sprawuje ks. Mirosław Czyż. Na zakończenie pragnę przede wszystkim podziękować Bogu za opiekę i błogosławieństwo nad chórem, wspólne próby i występy, wyjazdy i powroty. Dziękuje wszystkim byłym i teraźniejszym uczestnikom chóru za śpiewanie na Bożą Chwałę, zaangażowanie, uczestnictwo, wytrwałość. Gorąco Dziękuje pani Dyrygent Gabrieli Targosz za cierpliwość, silne nerwy, wyrozumiałość dla takich"talentów jak my". Dziękuje opiekunom chóru za wsparcie modlitwą, a niekiedy i słowami pocieszenia a także wstawiennictwo w Parafii, w różnych sprawach, nawet finansowych. Krótko mówiąc dziękuję wszystkim z 5cio letnią pracę, życząc następnej rocznicy za 5 lat. WIELE BŁOGOSŁAWIEŃSTWA BOŻEGO NA DALSZEJ DRODZE CHÓRU I ICH RODZINOM. Dziękuję p. Dyrygent oraz wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczyniają się do różnych prac organizacyjnych.